Máte dotaz? Volejte 777 63 00 42 nebo pište: nwtours@seznam.cz

NORDIC WALKING POMÁHÁ PROTI STRESU

Letošní rok je úplně jiný, než na které jsme byli dosud zvyklí.   
Mnozí z nás nemohou chodit do práce, využívají home office, věnují se svým dětem, pomáhají jim s distanční výukou. Jiní mají zase plné ruce práce a jen stěží zvládají situaci, kterou nám covid-19 přinesl.  
Jedno ale oba tábory spojuje. Zažívají totiž poměrně velký stres. Lidé patřící do první skupiny se obávají budoucnosti, mají strach ze ztráty zaměstnání a svých příjmů, hledají jiné pracovní uplatnění. Druhá část obyvatel se potýká s opačným problémem. Nemohou si například vzít ani dovolenou, naopak musí pracovat v mnohem větším nasazení, než byli doposud zvyklí, a k tomu zvládnout rodinnou situaci, děti, své prarodiče apod. 


I když tato doba není vůbec lehká, neměli bychom přesto zapomínat především na naše zdraví a snažit se co nejlépe zvládnout faktury ovlivňující psychickou zátěž.  


Je velmi dobře známo a i dokázáno, že pohyb na čerstvém vzduchu má příznivé účinky na naši psychiku.
Ze svých vlastních zkušeností doporučuji pobývat, zvláště v tomto období, co nejvíce v přírodě. A ještě lépe, dopřát si Nordic Walking v přírodě. ;-) 
 

Aktuální situace nám, bohužel, neumožňuje společné Nordic Walking výlety a lekce. Dovoluji si tedy uvést několik tipů, které by Vám mohly pomoci k zefektivnění Vašeho pobytu venku a navození psychické pohody. 


1. Každodenní dávka čerstvého vzduchu 
Ven bychom měli chodit každý den, alespoň na chvilku bez ohledu na charakter počasí. Největší účinky má totiž pravidelnost. 
Ač se to nemusí jevit jako to nejdůležitější, vhodné oblečení má velký vliv na Vaši pohodu. Vzpomeňte si, jak se cítíte, je-li Vám venku zima. Nebaví Vás to, sledujete hodinky a obvykle to vezmete nejkratší cestou domů. Nezapomeňte tedy na správné vrstvení (termoprádlo, mikina, vesta popř. nepromokavá bunda či pláštěnka, pohodlné boty, rukavice, čelenka či čepice). 
Pamatujte si jednoduché rčení, které praví, že není špatné počasí, ale špatné oblečení


2. Zažeňte myšlenky a soustřeďte se jen na sebe a svůj pohyb
Jakmile vykročíte z domu, zkuste se alespoň na nějakou chvíli koncentrovat jen sami na sebe. Na to, jak se při chůzi cítíte, jak se Vám dýchá. 
Vnímejte své tělo, Vaše ruce, nohy, trup a svalové skupiny jednotlivých částí Vašeho těla. 
Zkuste různě měnit tempo pohybu, vyzkoušet nějakou výzvu (např. střídání rychlejší chůze s pomalejší, jogging, výšlapy do kopce apod.) 
Nedovolte své hlavě, aby se zabírala Vašimi starostmi. Pokud se přistihnete, že se Vám tyto myšlenky vrací, zkuste je ihned zahnat. Představujte si, jak se od nich díky Vašemu pohybu vzdalujete. 


3. Vnímejte, pozorujte a zhluboka dýchejte

Vydejte se za pohybem pokaždé jiným směrem, objevujte své okolí, krásy kolem. Najděte si zajímavé místo z historie a běžte se tam podívat. Udělejte si pěknou fotografii.
Sami uvidíte, kolik načerpáte za pár dní nových informací, inspirace a zážitků. 

 

4. Shrňte si své pocity na závěr.
Vracíte se domů a těšíte se do tepla? Třeba na dobrou kávu či odpolední čaj? 
Nezapomeňte si přitom uvědomit, jak se právě cítíte. Máte ze sebe dobrý pocit? Zlepšila se Vám nálada? Cítíte příjemnou únavu? 
Čím více kladných odpovědí budete mít, tím lépe se budete sami cítit. 

 

 

Máte další tipy? Chcete se podělit o své pocity, nenechávat si je pro sebe? Napište komentáře na Facebook nebo emailem.