Máte dotaz? Volejte 777 63 00 42 nebo pište: nwtours@seznam.cz

PROČ NENÍ POHYB SAMOZŘEJMOSTÍ

Zdravý životní styl si získává čím dál větší popularitu u všech věkových kategorií. Všichni chceme být co nejdéle v kondici, neustále sledujeme tipy, jak o své tělo pečovat. Pestrá strava a POHYB by se měly stát nedílnou součástí našeho běžného režimu.

Velmi často ale bojujeme sami se sebou. Rozhodneme, že začneme se změnou od zítra. Vlastně spíš až od pondělí. Nebo od prvního příštího měsíce, to už zcela jistě. Raději to určitě necháme po Vánocích, protože se přece nebudeme omezovat během svátečního programu. A od nového roku se bude přece vše lépe počítat.

Nejen proto praskají posilovny po novém roce ve švech a výživoví poradci mají v této době plUložitné ruce práce při sestavování redukčních jídelníčků.

Pokud to není Váš případ, pak vězte, že Vám patří velký obdiv.

Většina takto uvažujících osob není totiž schopna změnu životního stylu dlouhodobě udržet. A proč vlastně se nechceme hýbat? Co nás vede k tomu, že se nám nepodaří zařadit do našeho denního programu pohyb a cvičení, jenž jsou pro naše zdraví téměř nezbytné?

 

Následující faktory mohou být tím nejčastějším důvodem k našemu neúspěchu. Pokud si je uvědomíme, můžeme na nich zapracovat. A třeba pomaleji, ale postupně dosáhneme vysněných úspěchů.  

  • Neustále jen sníte

Představujeme si, jak to dokážeme, vidíme sami sebe v POHYBU a máme radost, jak jsme na sobě zapracovali. Vidíme se, vypadáme lépe a máme ze sebe dobrý pocit. Večer před spaním usínáme s jistotou, že začneme s pohybem hned třeba ráno, dáme si rozcvičku, půjdeme si zaběhat. Vnímáme, že tím rozproudíme energii do našeho těla a celý den se cítíme dobře, i pro ten pocit, že pro sebe něco děláme. S touto vizí nového začátku upadáme do hlubokého spánku.

  • Cítíte se uvaveni

Ranní probuzení je ale úplně jiné, než jsme si večer „naplánovali“. Necítíme se připraveni na jakýkoliv POHYB, toužíme ležet a zůstat v posteli. V lepším případě vstaneme se zpožděním, a postupně se přimějeme alespoň pro lehké protahovací cvičení. 

  • Prokrastinujete

Okamžitě si slíbíme, že vstaneme určitě zítra nebo že všechno zcela jistě doženeme odpoledne po návratu z práce. Pro tento moment nacházíme tedy vhodné "řešení", které nás přivede do klidu a my si tak můžeme užít pár minut chvil na dospání a odstranění únavy. Jakmile se ale znovu ozve ranní alarm z našeho telefonu, cítíme se mnohem hůře. Nejen, že únava neodešla tak zcela úplně, protože jsme svůj spánek přerušili, ale také protože se na sebe zlobíme, že jsme zase nezačali. Po práci máme další povinnosti a zařadit cvičení se stává hodně náročné nebo zcela nemožné.
Pokud podobnou situaci zopakujeme, myšlenku na změnu vzdáme časem úplně.

  • Předem víte, že to bude zase bolet

Ať už se chystáme na posilování či na aerobní trénink, tušíme, že máme před sebou náročné chvíle. Cvičení vyžaduje sebedisciplínu a překonávání nepříjemných pocitů, jakou jsou bolest či pálení svalů při zátěži. Nechceme se příliš zadýchávat a dát si trochu do těla.
Myšlenky podobného typu v nás opět probouzí to "druhé já", které proti našim představám a cílům usilovně bojuje.

  • Nedaří se Vám najít vhodnou chvíli pro pohyb

Máme spoustu každodenních povinností – péče o rodinu, domácnost, děti, zaměstnání, o tom není žádná pochybnost. K tomu bychom měli přidat ještě pohybovou aktivitu. V tom ale zjistíme, že jsme se nestihli před 2 hodinami najíst, aby naše svaly měly při zátěži z čeho čerpat. Nebo že musíme ještě nakoupit. Pokud si ale půjdeme zaběhat a zapotíme se, necítíme se na to jít do obchodu.

 

Pokud jste se našli v některém z těchto bodů, pak vězte, že nejste zdaleka sami, kdo má podobný problém.

 

Pokud chcete ale bojovat a ukázat sami sobě, že zvládnete POHYB přidat do svého režimu, pak se podívejte na volné pokračování tohoto článku. Třeba tam najdete nějakou inspiraci.

JAK ZAŘADIT POHYB DO KAŽDODENNÍHO ŽIVOTA