Máte dotaz? Volejte 777 63 00 42 nebo pište: nwtours@seznam.cz

DESET TISÍC KROKŮ DENNĚ - PRAVDA NEBO MÝTUS?

Zjišťovali jste někdy, kolik každý den ujdete kroků? V dnešní době získáme informace o našem pohybu poměrně snadno, neboť nám tento údaj dodají různé fitness náramky, hodinky či mobilní aplikace, které každý náš krok důkladně zaznamenají. 

Deset tisíc kroků denně je číslo, které máme v naší hlavě nastavené, na základě různých článků a doporučení, jako nutný denní cíl pro udržení zdraví a kondice.
Víte ale, že tento údaj se poprvé objevil v Japonsku a nebyl podložený žádnou odbornou studií ani měřením? Jednalo se totiž o velmi dobře promyšlený marketingový tah, který měl přesvědčit populaci k prodeji prvního krokoměru na světě.
Ačkoliv se jedná pouze o číslo vytvořené na základě odhadu, není na škodu vzít jej v úvahu jako orientační bod vzhledem k porovnávání množství našeho pohybu. 

Nutno ale zdůraznit, že jediné číslo není zdaleka vhodné pro všechny.
Pokud se například velmi obézní nebo nemocný člověk v poslední době téměř nebo vůbec nehýbal, mohlo by mu najednou takové množství kroků naopak uškodit. Délku pohybu je třeba také, jako jiný trénink, postupně navyšovat a vnímat, jak se při něm cítíme. 

Zdravý jedinec by měl, kromě počtu kroků, vzít v potaz i rychlost chůze a intenzitu tepu svého srdce. Jinak se bude cítit na ač dlouhé, ale "loudavé" vycházce v doprovodu další osoby a jinak při náročnějším půlhodinovém chození, během kterého se lehce zadýchává.
 

Patříte k těm, kteří jen stěží hledají volný čas na chůzi či procházku? Nemáte možnost jet do práce na kole, vystoupit o zastávku dál a jít kus cesty pěšky? Pak by Vám mohla pomoci následující informace o množství pohybu, kterou by měl splnit každý zdravý jedinec během 1 týdne:

 

  • 150 minut nenáročné chůze (rychlejší chůze, jízda na inline bruslích, lehký běh, vycházka se psem, Nordic Walking procházka)   
    NEBO
  • 75 - 90 minut náročnějšího pohybu (běh, intenzivnější plavání, aerobik, tanec, ale také fotbal, hokej, házená nebo Nordic Walking výšlap)


NORDIC WALKING - jedinečný, se spoustou předností a pro každého

Proč právě tato chůze s holemi? 

  • je efektivnější než klasická chůze 
  • je vhodný pro zdatnější sportovce i méně pohyblivé jedince
  • zpevňuje svaly a zlepšuje držení těla 
  • posiluje srdce
  • .. a spoustu dalších výhod, které Vám detailněji přiblížíme v příštím článku

Vydejte se s námi na některou z našich vycházek a poznejte výhody tohoto sportu.
Nabídku našich jednotlivých NW programů naleznete ZDE a přehled aktuálních akcí pro veřejnost ZDE

 

 

 

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení